Zdobądź zasięgi. Sprawdź, jak wykorzystywać media społecznościowe do promocji
Magiczny biznes

Zdobądź zasięgi. Sprawdź, jak wykorzystywać media społecznościowe do promocji

Wydaje się, że media społecznościowe są już niezastąpionym narzędziem do promocji i szybkiego pozyskiwania klientów. Jak każde działanie marketingowe, tak i promocja w social mediach rządzi się swoimi prawami. Co więc warto wiedzieć? Na co zwrócić uwagę jeszcze przed stworzeniem fanpage’a? Zobacz, jak wykorzystywać social media.

Wykorzystywanie mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Tumblr do promocji swojej firmy, marki czy usługi stało się już chlebem powszednim nie tylko dla większych przedsiębiorstw, ale również dla średnich i małych biznesów. Promocja w social mediach ma wiele korzyści i daje zupełnie nowe narzędzia, które mają pozytywny wpływ na wiele płaszczyzn funkcjonowania sklepów internetowych, portali czy blogów osobistych.

Branża social mediów

Media społecznościowe zdominowały wirtualny świat. Sam Facebook poinformował, że posiada 2,1 miliarda użytkowników (stan na 2017 rok). Niebotyczne przychody z reklam sprawiają, że dominacja ta jeszcze przez długi czas będzie się utrzymywać, mimo większych problemów w ostatnim czasie. Co więcej, świadczy to nie tylko o popularności reklamowania się w social mediach, ale także o ich skuteczności.

Sprawdź ofertę copywritera dostępną na stronie profesjonalnycopywriter.pl

profesjonalny copywriter logo

Codziennie facebookowe reklamy oglądane są przez miliony osób, dlatego dla firm marketingowa obecność w mediach społecznościowych wydaje się nie tyle dobrym sposobem na reklamę, co po prostu obowiązkiem. Zarówno dla mniejszych, jak większych przedsiębiorstw z różnych branż reklamy w social mediach niosą te same korzyści. Jak zatem promować się ogólnie w social mediach?

Identyfikacja wizualna i przygotowanie

W przygotowaniu fanpage’a bardzo duże znaczenie ma konsekwentna kolorystka i identyfikacja wizualna. Jeżeli w tym aspekcie wizytówka naszej firmy jest spójna, to dzięki temu będziemy mogli wykreować coś w rodzaju tożsamości w social mediach – klienci będą nas łatwo rozpoznawać i – co wydaje się tutaj ważniejsze – zapamiętywać.

W mediach społecznościowych zdecydowanie bardziej na odbiorców oddziałują elementy graficzne niż słowa. Do każdego swojego posta należy więc dołączać odpowiednią grafikę, spójną kolorystycznie ze wspomnianą już wcześniej identyfikacją wizualną. Pozwoli to w znacznie łatwiejszy sposób zwrócić uwagę klienta, co rzecz jasna zwiększa prawdopodobieństwo jego wejścia na twoją stronę.

Trendy i funkcjonalności

Duże znaczenie ma wykorzystywanie trendów w mediach społecznościowych. Bardzo często odnoszą się one do aktualnych wydarzeń, na przykład sportowych. Warto mieć to na uwadze, gdy przygotowujemy treść i elementy wizualne, które mają pojawić się ja Facebooku naszej firmy.

Jeżeli prowadzimy sklep internetowy i promujemy się w social mediach, warto także implementować funkcjonalności do fanpage’a czy strony na Instagramie. Jest to szczególnie ważne, ponieważ między innymi zwiększa wygodę użytkownika zainteresowanego naszymi produktami. Z perspektywy nie tylko sklepów internetowych, zdobywanie zasięgów jest szczególnie ważne.

Post Comment